En djävla morgon.

Blev väckt av en make,som höll på att nöta sönder golvet innan vi kom iväg.Bilen var startad brum brumm. Väl på vårdcentralen trodde jag att jag skulle dö,inte för att jag tycker det är otäckt att ta själva proverna,men Ångest,förkylning samt högt blodtryck,stress är verkligen ingen bra kombination. Men som vanligt blev jag väldigt medmänskligt bemött,jag fick ligga ner fick vatten och sköterskan satt länge och pratade med mig.Proverna var inga som helst problem att ta trots att jag är ganska svår att sticka.Sedan satt hon kvar hos mig en stund. Ösmo vårdcentral hade ju fått sig en skrapa i Nynäsposten igen,men jag förstår inte det?jag måste alltid halka in på en räkmacka i så fall. Det där med att ta blodtrycket var bara att glömma,hade väl sprängt hela vårdcentralen om vi hade provat. Får be Ewa på jobbet att ta det istället,och ringa till dr Omar. Väl därifrån på mycket darriga ben,skulle maken testa hur mycket klös det var i nya bilen diplomatiskt eller hur?Sedan blev jag avsläppt hemma,han skulle iväg på sitt. Men nu ska jag sluta gnälla,faran är över för den här gången.Och nästa gång jag ska ta prover,om jag inte vågar köra själv,så sover jag över hos min syster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0