papegojans tio budord

1.Mitt liv varar kanske i över 40 år.Att skiljas från dig gör mig ont.Tänk på det innan du tar hem mig. 2.Ge mig tid att förstå vad du förväntar dig av mig. 3.Ha förtroende för mig,det är grunden för att jag ska må bra. 4.Var inte arg på mig länge,och stäng inte in mig som straff.Du har dina egna vänner och nöjen.Jag har bara dig. 5.Prata med mig.Även om jag inte förstår dina ord,förstår jag vad du menar. 6.Tänk på hur du behandlar mig,jag glömmer det aldrig. 7.Innan du slår mig,komihåg att jag har en näbb som lätt kan krossa benen i din hand. Men jag väljer att inte göra det. 8.Innan du beskyller mig för att vara lat och inte vill samarbeta,fråga dig själv om det är något som kanske inte passar mig.Jag har kanske inte fått rätt mat,eller suttit instängd för länge i min bur. 9.Ta hand om mig när jag blir gammal,även du kommer att bli det. 10.Följ mig på den sista resan.Säg aldrig,jag klarar inte av att se det.Allt blir lättare för mig om du är där.Kom ihåg att jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0