Mantel

Håller på att sticka en mindre filtliknande sak till min jobbarkompis som mår dåligt. Hon kommer säkert att förstå varför hon får den,för hon har gått samma utbildning som mig. Palia betyder ju mantel på latin. Och då tyckte jag att det skulle passa bra med min stickade filt,att linda in sig i. Och så kan hon tänka på att jag finns där för henne,när hon har den på sig. Imorgon börjar skolorna igen,min dotter har lite noja för det. Samt att hon tycker att hennes hår inte blev bra när vi färgade det. Som tur är har hon en snäll moster som har lovat att ordna tid till frissan,så det kan bli bra igen. Det är 10 grader kallt här på Konvaljevägen igen. Jag har varit ledig idag,men imorgon ska jag jobba igen. Det går förmodligen vinterkräksjuka på jobbet,inte kul alls. Annars är allt ok här hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0