Fotspår i sanden

En natt hade jag en dröm,Jag drömde att jag vandrade utmed en strand tillssammans med Herren. Framför mig såg jag olika scener ur mitt liv. I varje scen lade jag märke till två par fotspår i sanden. Det ena tillhörde mig och det andra var Herrens. När den sista scenen ur mitt liv hade passerat.Tittade jag tillbaka på fotspåren i sanden. Jag såg då att i det svåraste perioderna i mitt liv,fanns det bara ett par fotspår. Detta behymrade mig och jag sa till Herren. Herre när du kallade mig så lovade du att gå med mig hela vägen,men i de svåraste perionderna i mitt liv ser jag bara ett par fotspår. Jag förstår inte varför du skulle lämna mig när jag hade det som svårast. Herren svarade.Mitt älskade barn,jag har gått med dig i dina lidanden och prövningar.Att du på somliga ställen bara ser ett par fotspår,beror på att jag har burit dig där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0