Du käre Gud far.

Du käre Gud far som i himmelriket bor,så högt över jorden så mäktig och stor. Det är bara jag som kommer så här,fast jag är liten Du vet vem jag är. Du ser när jag gråter,du hör när jag ber,och Du när jag skrattar så tror jag du ler. Kan du förlåta allt dumt som jag gjort? för du kan ju glömma och kasta bort. Lycklig jag är som får prata med dej,Du hjälper väl alla andra som du hjälper mej? den som är ensam,och de utan hem,Du ordnar väl så det blir bättre för dem? Du käre Gud far du bor också här,på jorden,i rummet precis där jag är. Låt mej nu sova tryggt i min säng,jag ligger i mörkret men är inte rädd. För när stjärnorna täns uti himmelens land.Jag ser ju att allt du har i din hand. Amen.

Kommentarer
Postat av: ecg

Vilken fin bön. Är det ok om jag kopierar den?

Kul förresten att hitta nån på bloggen som är i min ålder.

2009-08-22 @ 22:29:07
URL: http://evacarinagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0